fredag 11 december 2015

Ovärderlig hjälp..


Hade Mummi på besök härom dagen. Vilken lyx! Mummi betyder mormor eller farmor på Finska. En Mummi borde alla få ha i sitt liv...Det finns ju ingen annan som med sån självklarhet kliver in, tar över och bara gör. Läsa tankar kan hon nog inte med det är heller inte långt ifrån! ;) Bebis fick hänga med henne medans jag långduschade (underbart) och hann med en massa småsaker som man inte får till med en liten människa hängandes på/med en hela tiden. Sen när jag matade dammsögs det, torkades golv och plockades..Lovely! Lunch fick jag också serverat. Oslagbart härligt! Tack mamma, du är ovärderligt!


Ser fram emot när du blir Pensionist(gillar det danska ordet bättre) nästa år och vi kan hitta på en massa bus när Bebis är lite större och sugen på äventyr! Fast sitta och läsa senaste numret av Residence med en liten snusandes på magen är ju inte helt fel del heller... ;)

Har bara ett ord för dig mamma...tacksam! Älskar dig SÅ ofantligt mycket!

Puss!

1 kommentar :

  1. så mysigt... och idag lämnade jag barnen redan på morgonen till pappa som är pensionär, medan jag åkte till stora staden och gjorde alla julärenden. Och mamma, som fortfarande jobbar var hur avundsjuk som helst :-)
    Och nja, det blir ju inte så mycket julstämning just när man kan gå i t-shirt. Såg en man med shorts idag och kände att just där går ändå gränsen för mej!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin