fredag 27 november 2015

Idag målar vi pannrum.


Spännande va?! : P Men sånt här grundläggande måste ju också göras! Det är basic-basic murfärg från ett visst gubbdagis. Vitt och superfräscht blir det. Hoppas bergvärmepumpen och pannan som ska bo där uppskattar mitt arbete.. Hö hö...Stod och funderade på vad som skulle hända om man blandade lite Kalklitirpulver i men insåg att jag inte har något för tillfället så får spara det experimentet till en annan dag.. ;)

Det var ju tur i oturen när de grävde av vattenledningen in i huset men det var då vi insåg att vi lika gärna kunde borra för bergvärme och att det pannrum vi har i dag passar utmärkt som tvättstuga! Då kommer den ligga vägg i vägg med badrummet nere, i anslutning till hallen, och garaget och pannrummet hamnar på samma sida. Då kan man ha de lite mindre inredda rummen åt samma håll.. Jag ska visa på bild någon dag.


Lillebror hänger med. Han vägrar att sova själv just nu(är vi på väg in i utvecklingssprång vecka 8?) så fick hänga med ner. Han var dock inte så pigg på instruktioner utan somnade rätt fort. Det är ganska välventilerat där nere så det var skönt med en bärbar kamin ;) Oroade mig lite för färgen innan men den är vattenburen och luktar ingenting men öppnade korsdrag i fall..Man får ju vara rädd om de små lungorna!


Som sagt, kanske inte det mest spännande rummet men med detta har vi officiellt påbörjat renoveringen av källaren! Woop woop!

Hoppas du har en skön fredag. Adventshelg och allt..Jag har fortfarande inte fått upp ett endaste julpynt men det kommer. Har inte bråttom med det alls faktiskt.. Sömn och annat är liksom högre prioriterat just nu.. 

Ta hand om dig, lova mig det.

L.

1 kommentar :

  1. Det där gjorde vi förra året, målade hela källaren. Vitt på väggar och tak. Alla dörrar var målade i en väl sliten mintgröna färg så de fräschades upp i en liknande kulör. Jag älskar mintgröna och blir lika glad varje gång när jag är där nere och ser dem. Nu vill vi bara fräscha upp golven, men det får väl bli i framtiden... Fin helg till dej!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin