onsdag 17 juni 2015

Vecka 26 och bye for now..?


Hej du! 
Tiden springer iväg och jag försöker att inte springa med den utan att vara smart och ta det som det kommer. Vissa dagar funkar det bra...Andra inte alls! Helgen hade späckat schema och det fick jag lida för mån-tis. Jaha, är jag i 6.e månaden..?! Jaja...det förklarar ju saken! Imorse vaknade jag med molande värk i bäckenet. Välkommen foglossning, jag har väntat på dig! ;) Går in i vecka 26 nu och mår annars väldigt bra. Drömmer mycket jobbigheter men känner mig över lag väldigt balanserad. Om du frågar mig i alla fall, haha! :) Bebis sparkar hej vilt där inne (speciellt vid kaffeintag) så jag förbereder mig på att få springa sen... ;) Men det är bra, det känns som ett hälsotecken. 

Idag arbetar jag min sista dag innan ledighet. "Om du nu kommer tillbaka" som min chef så klokt sa när vi hade vårt sista samtal i fredags (hon är baserad i Danmark). Jaa, vi får väl se vad som händer nu! Jag smygstartar ett projekt med Moderna Bad i augusti och får se vart det tar mig. Några timmar i veckan bara på sidan men jag ser fram emot att påbörja något nytt. Jag har varit här i tio år nu. Det kanske är dags...?

Det känns som att idag är en breaking point mellan dåtid och framtid och jag är väldigt tacksam över vårt föräldrasystem då jag har möjlighet att vara ledig två månader innan Bebis är beräknad i slutet av september. Det blir lite revansch på förra året! Hinna ladda, göra hans rum, ta körkortet(!) och allt annat sånt där pyssel jag inte hunnit under våren..

Vi börjar med att åka till Gotland imorgon. Helt otroligt skönt!

Men först, grill med kära vänner ikväll. Håll tummarna för att solen räcker hela kvällen.. 

Kram till dig ♥

Lena

1 kommentar :

  1. Härligt att kunna unna sej gott om ledig tid innan den lille kommer... och det slår mej att jag inte ens vet vad du jobbar med, men tanken är fin att kanske göra något annat sen.
    Jag hade bestämt mej för att lämna mitt gamla jobb när jag hade fött alla (två!) barn som jag ville ha. Ångrar inte det, bara ibland såklart, när man träffar sina gamla jobbarkompisar.
    Ha en finfin midsommar, Gotland låter trevligt. Själva håller vi till på grann-ön!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin