tisdag 2 juni 2015

Morgonljus genom linne...

At Shortcut Road

Hej Juni! Visst är det härligt med ljuset? Man orkar mer, blir gladare och allt känns liksom mer lätt. Jag i alla fall behöver mindre sömn och tycker det är lättare att komma ur sängen på morgonen.. Det är bara det att varje morgon sen vi kom hem från Grekland har jag vaknat vid 4 och känt att "nu är det väl dags att gå upp?".. Liiite väl tidigt kanske? 


Dags att få upp gardiner! Persienner i all ära men hur snygga är de? Inte så särskilt va? Inte när en mörkläggningsgardin på Ikea kostar 200 pix. Väl värd investering för att få sova på morgonen.. 


Det blev min ena morsdagspresent att få dessa på plats. Tack älskling!

Imorse när jag vaknade (av att klockan ringde, inte vid 4) låg jag ett par minuter och tittade på det lilla ljus som lyckades smita in genom gardinerna genom linnet. Aah...Lyx! Jag vill byta ut varenda tygbit i hela huset nu...

Ha en skön dag och njut av ljuset! 

Kram,

L.

PS. En rolig grej; Liten låg på sängen och tittade på när gardinerna kom upp, efter en stund sa hon "Varför sätter ni upp handdukar för fönstren?" Det kanske säger något om hur ovanligt tyggardiner är hemma hos oss..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin