torsdag 28 maj 2015

Its a love/hate thing..


Då var man tillbaka på Facebook igen då.. Jag har ändå lyckats hålla mig därifrån rätt länge men nu har jag blivit lite ansvarig för att ta hand om den här sidan samt hemsidan så då får man väl "offra" sig lite.. Vad gör man inte för det digitala? ;)

Jag älskar sociala medier och digital marknadsföring! Jag älskar att analysera siffror, beteenden och läsa rapporter. Kan också tycka att det är lite roligt att följa utveckligen med olika verktyg man använder för att få fler följare på Instagram, FB, bloggar etc. För mig stavas det F.U.S.K. men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är spännande att läsa om ändå. Samtidigt som jag kastar mig över artiklar och inlägg som handlar om hur man bygger organisk trafik. Hur många gånger som helst har jag läst dem även fast jag VET att det handlar bara om en enda sak...relationer.

Jag använder inte mina kunskaper i bloggen som jag skulle kunna göra, här vill jag vara mig själv (för en stund). Undviker Pinterest-bilder, de driver trafik, ja. Men de är inte jag, inte mina bilder. Ibland för att ge inredningsexempel. Jag skriver för MIG och för den trogna skara som läser. Dig. Ibland skriver jag om produkter jag gillar men det gör jag för att jag gillar dem, inte för att jag få eller för att jag vill ha betalt. Det är liksom inte syftet.

Hela grejen med att stänga FB var att det var för mycket riktad reklam och det kändes stressat. Jag gillar fortfarande inte riktigt formatet men nu har jag en ganska annorlunda inställning. Jag måste inte vara där och peta 4 gånger i timmen. Den kan få vila, ibland i dagar, veckor precis som bloggen. När jag "jobbar" då jobbar jag men jag är inte slav under appen längre...annat är det med Insta... ;)

Haha, man är bara människa eller hur?!

Ha en fin dag, njut av solen och varför inte ge någon en komplimang, det är gratis vettja!

Puss!

L.

1 kommentar :

  1. Jag är inte heller stort fan av Facebook, men läser inlägg från många grupper som rör jobbet, där finns mycket intressant...
    instagram däremot är jag väldigt förtjust i, och själva bloggandet :-)

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin