fredag 10 april 2015

Mjuk fredag


Hej du!
Så var det fredag igen. Härligt. Här ska det bli 14 grader idag. Tackar..det ser vi fram emot.. Blir en lugn och varsamt mjuk fredag här. Det är ett år sedan idag som pappa dog. Jag tänder ljus, tittar på bilder och minns. Gråter om det behövs, lyssnar på hans favoritjazz och saknar lite extra. Men det är helt ok, man måste ge utrymme för saknaden tycker jag, det är viktigt. Jag börjar få ihop en morfarlåda nu. Lite i taget kommer det i saker där som "var han". Bebis kommer ju aldrig få träffa honom tyvärr och Litens minne bleknar sakta så det är viktigt för mig att han är närvarande ändå. Han är ju en del av mig och oss. Alltid. 

Tänk att det är en sån chock varje år när våren kommer. Man blir som tokig när det börjar bli ljusgröna musöron på träden och termometern visar över 15 grader. För mig är 15 grader den magiska siffran för när jag var liten var det shortsgränsen hemma. Det sitter liksom i..

Häromdagen kunde jag inte hålla emot längre utan köpte Bebis första plagg. Det kommer nog inte bli det första plagget han/hon har på sig men det var så himla mjukt och lent så jag kunde inte låta bli.. Jag kan fortfarande inte riktigt greppa att vi ska få ta hand om en sån här liten person igen. Mjuk, fjunig och luktar ny...Så otroligt tacksam!


Hoppas du har en fin fredag och kan njuta av sol och varmt väder. Nu är vi värda ljus och röda näsor, eller hur?

Stor kram,
L

Body: Lindex

1 kommentar :

  1. Mysigt att planera för livet med en liten ny... även om det är sorgligt att deras morfar inte får vara med i deras liv.
    Svarade dej på min blogg angående den där krukan. Den är nån sorts plåtkärl, lite bucklig och sen, men jag gillar den.
    Finaste helgen till dej, kram!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin