lördag 22 november 2014

Garderobsracet


God lördagsmorgon,
Snart blir det upp och laga lite frukost och sakta men säkert börja dagen. Helst hade jag legat kvar här med denna goding men vi får mysigt besök senare idag så jag kan inte hålla mig utan vill komma igång med fixet. Innan det vill jag dela med mig av gårdagens äventyr!


Ikea i kurvan vid öppningstid är inte den upplevelse man kanske tänker att det ska vara en fredag. 
Jag som fortfarande tycker det kan vara jobbigt med mycket folk blev glatt överraskad över hur tomt det var och hur fredagsglad all personal verkade vara. Vi fick superfin service av en ung man (för jag är ju tant vid det här laget) och eftersom vi redan visste lite hur vi ville ha det gick det supersnabbt att peta ihop. En ritning och en himla massa flat packs senare åkte vi hem för att montera.


Här är "garderobsväggen" före.


En lite chic stämpel har de börjat med. Kanske bra. För mig som är Ikeanörd, 
inte speciellt nödvändigt ;) Liten var så klart med och skruvade. Hon pekade på instruktionerna och hade åsikter till M hur det skulle vara. Riktigt mysigt att se de där två greja ihop..


Så fantastiskt mycket plats! M ville ha en annan garderob från början men jag har promotat detta hela tiden och hoppats att det skulle funka..Och ja, vad säger man? En kvinnas list.. ;). Men, inte för att det är Ikea utan för att jag ville ha det lyxigt! Lite som i en affär, med hyllor och stora lådor...och plats, massa plats!


Så där! Garderobsväggen "efter". 


Ha en lugn och skön lördag, nu ska jag gå och tända varenda ljus jag kan hitta för det här novembergråa behöver lysas upp lite!

Kram.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin