måndag 24 november 2014

5 tidiga julklappar


De har kommit! Dessa stubbar låg på gräsmattan när jag kom hem, åå va glad jag är! 
Det är fem stycken men alla fick inte plats i bild..


När vi köpte vårt hus så hade vi en tomt bredvid oss på ca 1000 kvm som säljarna valde att behålla som investering. Den tomten har vi haft fri tillgång till under dessa två år och glatt skördat rabarber, vinbär, plommon och äpplen. Tomten har sedan sålts till några som nu håller på och ska bygga hus. På tomten stod flera stora träd som de tog ner härom veckan, och jag fick en ide (tack Pinterest) att göra bord av dem. Jag samlade mod några dagar och frågade sen om jag kunde få tre stycken riktigt tjocka. Jag har fått fem!!


Är det inte vackert? För er som har växt upp på landet kanske det inte en någon big deal med en stubbe men jag har verkligen en nyupptäckt kärlek för naturen och vad den står för. Lugnet, ljuset och i det här fallet; årsringar. Är det inte ett helt underbart påfund? Jag får denna till 37 år, utan att zooma.. 

Nu vill jag ju bära i dessa direkt men får vänta på M, kan knappt rubba dem genom att rulla, än mindre lyfta.  I och för sig, pirra kanske jag kan rulla upp dem på..Hmm...Han kommer säkert bli jätteglad över att ha 5 stora stubbar i huset. Ha! I nöd och lust är det sagt! ;)


Är inte den här bilden juvlig? Det finns massor av roligt man kan göra, som den här brickan till exempel, men det jag har siktat in mig på är något som liknar bordet nedan. Man kan ju behålla barken också men är mer sugen på det där trärena. Kanske till och med gå över dem en omgång med järnvitrol? Vi får se.. Stubbebord, kan man kalla dem för det? Ja, det kan man, vi säger så.


 Är det inte supersnyggt?! Å, jag vill sätta igång direkt men jag har en full diskmaskin och tvätt att ta hand om..Så är det med det! Men fortsätta drömma tänker jag göra!

Ha en fin måndagskväll och ta hand om dig.

Kramar,

Lena



Bilder från decor8blog och webecoist.momtastic.com

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin