måndag 20 oktober 2014

Min morgon.


God morgon,
Här är morgnarna den minst bra tiden på dagen. Vaknar och funderar på "måsten" och "borden" och en massa andra saker som jagar mig och som framförallt verkar jaga mig under natten. Normalt sover jag som en stock, totalt reboot:ad och redo att köra på men så är det inte nu. 

Kanske blir det aldrig så igen. För det är just det där "köra på" som upptar mina funderingar. 
Köra på för vem? Hade det varit för mig själv hade jag nog aldrig hamnat där jag är nu. 

Medan jag funderar dricker jag kaffe och läser. Sociala medier, nyheter och Bibeln i en salig blandning. Det var länge sedan jag kunde läsa och förstå vad jag läste. Jag hade så bråttom att ögonen flög över orden men de gav mig egentligen inte mer än brus. Vissa dagar hade jag till och med svårt att få ihop orden, de mest hoppade på skärmen. Gjorde vågen så där i tid och otid när jag som bäst äntligen börjat få ihop vad de egentligen ville säga mig.

Men nu är det nya tider. Nya tankesätt. Nya prioriteringar. Och, framförallt en ny fart. 
Jag vill inte köra på, jag vill leva. Frågan är; Hur?

Ha en fin måndag.

Stor kram,
L.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin