måndag 20 oktober 2014

Kontoret.



Så här ska det bli, typ. Fast ännu snyggare så klart!

Bakom dörren i vårt sovrum fanns det en inbyggd garderob. En sån där som finns i de flesta hus och lägenheter från 50- och 60-talet. En sån där man öppnar med nyckel. En nyckel som slår i väggen när man slänger upp garderobsdörrren eller andra dörrar intil och gör fula märken. Du kanske känner till sorten? ;) I alla fall, jag och M stod och tittade på den där härom veckan och så kläcktes idén; Vi gör ett kontor i alkoven! (Jag vill hävda att det var jag som kläckte men han är inte lika övertygad...)


Ett par timmar senare var hela träinredningen utriven och kvar finns nu detta 60 cm breda och 70 cm djupa (2.30 i höjd) underbara utrymme. Verkligen i industristil just nu..


Ännu fler eluttag fick det ju bli för spottar i taket, dator, lampa, laddare och andra elektriska mojänger man behöver. Så det tar ju ännu mer tid nu men jag VET att det kommer bli ursnyggt.


Gillar verkligen den här väggförvaringen från BODIE and FOU´s blogg. Granit har en "liknande", den hittar du här men vi får se vad som passar, tror att jag kommer vilja hålla väggen som ska 
målas i Kalklitirs San Saccaria så "ren" som möjligt.


Inspiration från Totokaelo.



En till bild med samma tänk, från Pinterest.

L.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin