fredag 17 oktober 2014

Fredagsdrömmar..

Idag har jag träffat en KBT terapeut på en mottagning i stan. De hade tapeter i väntrummet som såg ut som bokhyllor. Över varje "bokhylla" satt det en lampa. Väldigt effektfullt och på något märkligt sätt förtroendeingivande. Två lugna receptionister bakom disken tog metodiskt och fint hand om alla som ringde på dörren. Och det var många.. Många som jag som var där första gången. Några par, vissa ensamma. Vissa helt nya och visa rutinerade. Alla med en slags tyst överenskommelse att inte titta för mycket på varandra, inte tjuvlyssna på de som stod vid disken och bokade upp tider, egentligen helst lådsas om att man var helt själv i väntrummet. 

Bra session. Det kommer bli bra det här.


Idag är det fredag och jag är sugen på att baka och framförallt fika. Rustika bakverk med en kopp (eller fler) riktigt gott kaffe. Som de här Chocolate & Blueberry Mini cakes:en ovan, hur härliga som helst! Finns på littleupsidedowncake.com. Men, jag orkar faktiskt inte. Jag ligger här i min soffa i mjukisar och är helt nöjd med det. Jag tar det en annan dag när orken finns. Drömmer lite framför Pinterest så länge..


Denna skulle ju inte heller sitta fel.. Älskar blåbär!

Ha en superskön fredag, var snäll mot dig själv.

Kram

L.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin