tisdag 18 februari 2014

Sol!


Är det bara jag som började tvivla på att den aldrig skulle visa sig igen? Man vet att den finns, har ett svagt minne av hur den känns men börjar nästan tvivla på att man upplevt det på riktigt..det kan ju ha varit en dröm.. Igår var den framme hela dagen och man hinner verkligen alltid glömma riktigt HUR härligt det är att stanna upp en stund, vända upp ansiktet och bara njuta.

När jag bodde i Egypten för några år sedan var det sol varje dag i ett halvår utom EN dag då det var mulet. Då kunde det vara åt andra hållet. Vissa dagar önskade man att det fanns en av- och påknapp någonstans. Egentligen var det väl kanske mer vad den gjorde med min ljusa nordiska hud som blev kräftröd varje gång jag glömde att smörja in ansiktet med solskyddsfaktor 50. När man jobbar och gör tre dyk om dagen och duschar lika många..ja, det var väl inte för inte jag kallades pomodoro (Tomat) av några av mina Italienska kollegor...Nu är den är den här idag igen och hoppas, hoppas, hoppas att den är här för att stanna. Länge!

Ha en fin tisdag, säg något uppmuntrande till någon, det kan ge ringar på vattnet :)

KRAM


The light shines in the darkness,
    and the darkness can never extinguish it. John 1:5

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin