onsdag 23 oktober 2013

All I want for Christmas...

Två månader kvar. I år har jag tänkt att jag ska börja i tid med allt. Det har funnits jular när jag 1. Helst inte har velat fira jul alls (även om jag tokälskar julen och väntar varje år på att få börja lyssna på julmusik och pynta med allt jag äger som är det minsta rött och julaktigt..) 2. Har insett att det är jul om ca en vecka och har fått galen ångest för alla julklappar som ska köpas. 3. Flyttat några dagar innan och i racerfart packat upp och "gjort jul" åt familjen på runt ett dygn. Det gick ju bra men jag var väl inte så rolig att fira med sen när luften gick ur efteråt..

So, I år har jag tänkt att försöka satsa på "lagom". Mohahaha! Intentionen är ju god men jag vet ju att så fort Ikea lanserar sina julsaker (de har redan börjat, jag vet) kommer jag vilja åka dit. "Men jag ska BARA ha...bla bla bla..." Ja just det! Och sedan har jag sett den där ljusslingan på Granit, och de har så söta kuddfodral på HM..och sen...och sen...sen är det kört! 

Jul by GANT

Jag kommer att vända in och ut på mig själv för att försöka få hela huset att se ut som någon slags Gant reklam med mat och bakverk från Jamie Oliver eller någon annan jultokig superkock. Jag kommer inte att klara det och jag kommer bli besviken på mig själv för att jag inte lyckades få ihop en Lantliv-Jul. Eller?

Näe! Jag bestämmer mig här och nu för att sänka ambitionsnivån och känna mig nöjd med en skinkmacka på vörtbröd, med stark örtsenap och julmust. Trots allt är ju det bra mycket mer än vad många får till jul..jag ska verkligen försöka, jag lovar. För allt jag egentligen vill ha till jul är familjen. Hänga, umgås, mysa och ha tid ihop. Familjetid.

Och, när jag ändå är igång: till dig som har för vana att dricka lite extra vid jul och nyårshelgen..Låt bli! Julen blir inte bättre för någon, allra minst för barnen, och det är ju faktiskt deras högtid..

Julkärlek i massor,

Lena


1 kommentar :

  1. Ho ho ho! Vilken julfeeling jag fick, jag ser ljusslingor och tända ljus, känner julefriden och julstressen... ! Hm, ska nog fundera en stund på vilken slags jul jag önskar och orkar. Kram!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin