tisdag 6 augusti 2013

Äntligen igång!


Vi funderade ett tag på att behålla en vägg med orginaltapeten i arbetsrummet. Visst, den är cool och grön är ju så himla poppis just nu men tillslut kände jag att "ne-ej!" Jag vill ha vitt, fräscht och "nytt". Jag vill ha ett rum där en gäst kan stänga om sig och få ro, en kreativ arbetsplats som andas framtid, inte baktid. Lasse Nylén sa i en predikan en gång (samt visade med hela kroppen) att man måste "fraaammåt" (båda händerna framåt som om någon nästan drog honom av scenen) och jag tänker applicera det i detta rum. Om gäster i detta rum då även skulle få en liten stund "Lasse"-anda skulle inte det vara fel heller. Du är saknad Lasse.


Igår hade jag kommit halvvägs med målningen, kollat på lite golv och drömmer om ett nytt nattygsbord eller kanske en låda att sätta upp brevid sängen. Vi får se var det landar. Var på Åhléns och såg de här: 


Liite sugen men för 499 pix får man dessa många gånger om i material... Det är tiden som fattas! Vi får se, just nu ser rummet ut så här:


Vi får se hur långt jag hinner ikväll. Uj vilken oskarp bild såg jag nu, jaja, you get  my drift..

Med målarfärg på fingrarna,

Kärlek!

Lena



1 kommentar :

  1. Heja, heja! Vad är det han säger, Arga Snickar'n? När man börjat är hälften gjort!? Kramar, Jenny

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin