onsdag 10 juli 2013

Huset vid stationen


Varje gång jag står och väntar på tåget står jag och tittar på det, eller snarare beundrar, huset vid stationen. Jag undrar vem som bor där, vad den eller dem jobbar med, har de hästar, döljer det sig en jättelik uteplats på andra sidan, bor det barn där och en massa andra saker som jag egentligen har ett smack med att  göra. Men jag kan inte låta bli att fascineras av folks livssituation och undra hur de hamnade där? Var började deras liv? Vad fick de för förutsättningar från början? Föddes de med silverskeden i munnen eller har de kämpat hårt hela sitt liv för att komma dit de är? 



Är det deras rymdägg? Jaja, jag får släppa det för nu kommer tåget. Bra timing för nu börjar det regna!


Ha en riktigt bra dag :)

Lena

1 kommentar :

Follow on Bloglovin